Thursday, November 13, 2008

YAMAHA SR500 -1979





Nya projektet hämtades djupt inne i dom småländska skogarna sent i måndags kväll.

Mycket intresant resa, 72Mil ToR. Startade runt 17:00 från vår kära Kungliga Hufvudstad.

17:08 essingeleden: lätt regn, slår på vindrute torkarna på den lånade skåpbilen med modesta 40.000Mil på mätaren... BAM..! armen som håller i torkarbladet går AV.

17:12 passerar gröndal: slutade regna..! Grymt, stannar i kungenkurva och handlar kaffe och en redbull för att fira att jag inte dog på essingeleden i regnet utan torkarblad.

17:45 Rullar helt utan problem till Jönköping.

20:30 Kör vilse mellan huskvarna och Jönköping....

20:45 Hittar riksväg 31 eller 33, ingen verkar veta vad den heter. Olika namn beroende vilket år kartan är ifrån....

20:47 Fuckin spöREGN..!!!: Halvdöv av ca 30mils motorvägbrus i denna rullande konservburk så får jag helt enkelt rulla ihop min jacka till ett arm stöd och lägga detta i passagerar soffan och luta mig så långt åt höger jag kan. (vindrutatorkaren som gick av var givetvis på förarsidan..)

21:15 Framme vid motorcykeln: Allt ser bra ut, lastar, betalar, försöker laga vindrutetorkaren utan framgång, slutar regna, fuck it åker hemåt.

21:38 mörk skog någonstans: Holy fuck, it's raining cats and dogs mate...

21:39 samma skog: Rullar återigen ihop jackan och lutar mig över passagerar soffan för att se och överleva dessa skogsvägar som gud glömde i logistikplanen 1A.

22:50 mantorp park statoil: slutar inte regna, kaffe och redbull.

23:45 Norrköping: SLUTAR INTE REGNA.

00:15 Nyköping: Ringer Fred och kollar att jag fortfarande får hjälp att lasta av motorcykeln som nästan helt glömts bort pga allt regnande... Inga probs, Fred slice är kvar.

01:10 GARAGET: Lastar av, kjedje röker 4cigg och kommer på att man ska jobba morgon....

//R.Belldonna


No comments: